Salzburg, Oostenrijk!! - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Daniël Banen - WaarBenJij.nu Salzburg, Oostenrijk!! - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Daniël Banen - WaarBenJij.nu

Salzburg, Oostenrijk!!

Door: DB

Blijf op de hoogte en volg Daniël

21 Juli 2013 | Oostenrijk, Salzburg

Vrijdag 19 juli
Ons vertrek vanuit Feldkirch. We moesten ons uitchecken voor 10 uur, dus wij lekker rustig aan spullen bij elkaar aan het pakken. Kwam de schoonmaakster al met de stofzuiger, ons een beetje weg te kijken.. Ze ging zelfs mijn bed afhalen (en die van Stefan niet, haha).
De trein die wij namen van direct vanaf Feldkirch naar Salzburg. Een 4.5 uur durende reis, maar dat maakt niet uit de omgeving was lijp!! We zaten in zo een hokje waar plaats was voor 6 man, wij rustig muziek aan het luisteren. Na 2 uur kwamen er pas mensen bijzitten die de muziek ook niet erg vonden ^^.

Dus lekker met die trein aan het rijden, vol in de ankers.. Camera's schoven overal heen, vooral naar voren maar, door ons getraind reactievermogen hielden we alles tegen.
Voor de verandering was er weer eens een springer, just like at home, dus de trein 20 á 25 minuten vertraging. Mwop Mwop Mwoooop

Salzburg, the place to be.
Even naar de VVV om de route naar het hostel te vragen, geeft die k*t een kaart waar het hostel ongeveer 2.5 km vandaan ligt. Ja je kan bus 5 pakken, hoezo bus?? Vakantie kost al genoeg, lekker de benenwagen (met de rugzakken van 15 kilo). Komen we eindelijk bij het hostel, nee sorry geen plaats. Oké...
Op naar een anders hostel, weer nieuwe aanwijzingen, bestaat dat hele hostel niet (meer)... We terug naar een hostel vlak bij het station (ja weer lekker dat stuk terug lopen...). En je raad het al, vol.
Die kerel van dat hostel, goede gast zegt ik weet nog wel een hostel. Wij: en je weet zeker dat daar plaats is? Hij: Ja dat weet ik zeker! TOP!!
Dat hostel zat vlakbij de plek waar we al waren.
Komen we eraan, is het de kerk... Ja ja ja ja, nou top!

Kamer geregeld, zelfs een 2-persoonskamer. Lekker handig, kan onze zooi tenminste overal liggen. Wij naar de SPAR voor eten en drinken, en alles klaargemaakt.
Na het eten hebben we besloten om de kamer bij te boeken tot maandag. Toen de rest van het hostel even bekeken, zelfs een fancy dakterras. :O

Later op de avond, nou laten we een wandeltochtje naar het centrum maken. Blijkt er die avond een festival voor de komende maand te beginnen. Allemaal gasten in Lederhosen en mensen die volksdansen deden!
Indrukwekkend om te zien en een super sfeer!!

zaterdag 20 juli
Lekker vroeg opgestaan, het ontbijt wat bij de kamer zit is van 07:30-09:30... Na het eten terug naar de kamer en lekker uitrusten op bed. We hadden ons raam en deur open laten staan zodat het lekker doortochten.
Ik lig lekker te relaxen en zie iedereen uit andere kamers langlopen en denken: wat zijn die gasten in vredensnaam aan het doen.. Deur open, raam open...

Op het heetste punt van de dag dachten Stefan en ik. Laten we gezellig de berg die naast het hostel ligt bewandelen/beklimmen...
Top idee, lekker zonder water. Eenmaal aangekomen op de top was het wel weer echt lijpe shit. Mooie foto's gemaakt en op de terugweg naar beneden de traptredes geteld (751)..

Op de top zagen we een Lidl, waar een Lidl is is het meestal goedkoop! :D
Dus weer een flink stuk in de brandende zon naar de Lidl voor wat eten en drinken!!

Terug bij het hostel zijn we een rondje over de begraafplaats gelopen en binnen een of andere leeskamer ingelopen waar twee dames zaten. Hier hebben we een tijdje mee zitten praten, en ze nodigde ons uit om in de avond wat te gaan drinken.
Nou zijn wij de beroerste niet, dus wij zijn wel meegegaan.

Wij even rustig ons eten gegeten en een beetje opgefrist. Bleken er nog twee dames mee te gaan. Gezellige boel!! Naar een of andere cocktail-bar-boot (iets in die trend). Tijdje zitten praten, zeggen ze we gaan zo naar een club/discotheek gaan jullie mee.
Sure, dus met de taxi naar de club/disco. Komen we daar binnen aan, al die gasten helemaal fancy gekleed, overhemden en dat soort kleding. Komen wij aan met ons t-shirt, spijkerbroek en sportschoenen. Haha
Nou is dat niet zo erg, maar alle mensen hier zijn best klein. Dus en, we steken overal boven uit, en onze kleding week een beetje af, maargoed lachen!
Het was een geslaagde avond!!

zondag 21 juli
Lekker rustig aan gedaan. In de middag even naar de SPAR op het station, en later even een rondje in het centrum. Nu het blog aan het bijtypen en zo een reis voor morgen plannen. Waarschijnlijk richting Wenen, maar dat zien we zo wel!!

Groetjes Daniël en tot het volgende blog.

• 21 Juli 2013 - 19:41

Ellen:

Hoi mannen goed om te lezen dat alles goed gaat. En ja helaas springers heb je overal maar daar zit je met je vakantie niet op te wachten, en wat vinden jullie mooie, Oostenrijk of Zwitserland? Leuk dat je zo'n lange verslag heb geschreven. En een kerk dat is weer eens wat anders. In ieder geval wat zal je een spijt hebben dat je je korte broek niet bij je hebt. Veel liefs. Xxx

• 21 Juli 2013 - 20:02

John:

Hahaha je bent schrijvers talent aan het ontwikkelen. Geweldig om zo te lezen wat jullie allemaal meemaken. Zo te lezen hebben jullie nog geen spijt van deze vakantie. Geniet volop en blijf bloggen. Greetz.

• 21 Juli 2013 - 20:03

Mirjam:

Hey mannen,
    Whahaha wat schrijf je het toch mooi!!
    Ik geniet er iedere keer van om het te lezen. Het plezier straalt er van af.
    Nog heel veel plezier. En blijf zo schrijven hahaha.
    Dikke knuffel en groetjes. Mirjam

• 21 Juli 2013 - 21:02

Mark:

Hey mannen!

Wat een genot om elke keer weer de nieuwe verhalen te lezen!
    Blijf mij vooral vermaken met deze verhalen!
    Heel veel plezier nog en geniet er van.

Groetjes,
    Mark

• 21 Juli 2013 - 22:30

Areke:

Ahoy, leuke verhalen om te lezen. Ben je ook nog bij het Mozarthuis geweest? Hij is geboren in Salzburg. Het is een leuke stad voor een dag of twee. Is het daar ook zo warm? Ik ben erg benieuwd naar Wenen. Mooie paleizen enz en niet te vergeten Schwarzwalder kirschtorte. mmmmmm. Alhoewel vraag ik me af of jullie die ook gaan bezoeken. Ga je nog richting Slovenie? In elk geval nog veel plezier. Groeten van ons.